Ga naar hoofdinhoud
ALTC Joy Jaagpad || Jaagpad 48 || 1059 BP Amsterdam || ­ 020 341 31 51 info@joyjaagpad.nl Volg ons op Facebook en Instagram

Aan het Amsterdamse Jaagpad vind je Joy Jaagpad, een tennisvereniging met ca. 1800 leden. Op de 15 gravelbanen wordt er op verschillende niveau’s gespeeld, door jong en oud. De club heeft een open sfeer met enthousiaste leden die diverse laagdrempelige activiteiten organiseren. Daardoor kun je makkelijk aansluiten, ook als je nog niemand kent. Zo leer je gemakkelijk mensen kennen, bijvoorbeeld tijdens de tossavonden (iedere maandag vanaf 18.30 uur) of op een van de gezellige toernooitjes en feesten, georganiseerd door de Enjoycommissie.

Diversiteit

Joy Jaagpad heeft door haar geschiedenis een brede samenstelling. Dit zie je terug in de opbouw van het ledenbestand, maar ook in de samenstelling en niveau’s van de competitieteams. Zowel op landelijk topniveau (hoofdklasse KNLTB zondag landelijke competitie) als in de districtscompetitie, inclusief jeugdteams, is een zeer groot aantal Joy Jaagpad-teams vertegenwoordigd. Het is een club met relatief veel twintigers en dertigers in haar ledenbestand.

Geschiedenis

Joy Jaagpad is een vereniging met een lange en rijke clubgeschiedenis die teruggaat tot 1931. De club is in 1998 ontstaan uit een fusie tussen ALTC Joy Mozaïek en TC Jaagpad: twee verenigingen die een lange traditie kennen. In 1931 werd ALTC Joy opgericht, dat in 1970 samenging met het in 1949 opgerichte ALTC Mozaïek. De oprichting van TC Jaagpad vond in 1971 plaats.